„Personalisierte Kompetenzentwicklung durch skalierbare Mentoringprozesse – tech4comp“ ist eines von derzeit neun Projekten, die in der Förderlinie „Innovationspotenziale digitaler Hochschulbildung“ in interdisziplinären Forschungskonsortien didaktische, technologische und organisationale Gestaltungsaspekte der Hochschulbildung beleuchten und so zur nachhaltigen Veränderung der Hochschullandschaft beitragen werden.
Manager(s) |
Ralf Klamma |
Funding | BMBF -Richtlinie zur Förderung von Forschung zur digitalen Hochschulbildung |
Project Start | October 01, 2018 |
Project End | March 31, 2022 |
Status | Finished |
Research Field | Advanced Community Information Systems (ACIS) |
Website | https://tech4comp.de/ |
Teilvorhaben an der RWTH Aachen: Verteilte Datenanalyseverfahren
In diesem Teilprojekt werden Verfahren zur Bestimmung relevanter Personenmerkmale, Kompetenzabschätzungen und Kontextinformationen für die multimodale Lernanalytik entwickelt. Es werden dabei sowohl existierende Datenquellen innerhalb der Hochschulen erschlossen als auch neue Quellen wie Mikrozertifikate (Open Badges) oder tragbare Sensoren experimentell hinsichtlich ihrer Eignung für das Mentoring untersucht. Wesentliche Unterschiede zur traditionellen Sammlung und Auswertung von studentischen Leistungsdaten sind natürlich die Geschwindigkeit, mit der die Auswertungen zur Verfügung stehen müssen, um für das Mentoring sinnvoll zu werden, die Aggregation und Verknüpfung der Daten für personalisierte Empfehlungen und Fragen der Datensicherheit und des Datenschutzes, ohne das Ziel aus den Augen zu verlieren, mentorielles Feedback weiter zu automatisieren.
- Enhancing the Community Application Editor with Automated Tests & DevOpsUse Bots (Finished)
- How’s your experience? A blockchain-based framework for cookie sharing enabling adversarial diversity (Finished)
- Community Detection in Mediabases – Concepts for Cross-Media and Cross-Community Research (Finished)
- Collaborative Educational Escape Rooms for Mixed Reality (Finished)
- Building an Universal Community Success Awareness Gamifier (Finished)
- GDPR-compliant Privacy Management in Learning Analytics (Finished)
- An Immersive Data Browser for Collaborative Mixed Reality (Finished)
- A Cognitive Modeling-Based Architecture for Realistic Agents in Mixed Reality (Finished)
- Privacy and Security in Mixed Reality Learning Environments by Input and User/Bot Interaction Protection (Finished)
- Realitybox: A WebXR Library for Virtual Learning Environments (Finished)
- Collaborative Immersive Learning Analytics (Finished)
- Interactions between Virtual Agents and Smart Objects in Mixed Reality Learning Applications (Finished)
- Integrating the Interaction Flow Modeling Language Into The Community Application Editor (Finished)
- Utilize Chat Interfaces for Social Bot Creation (Finished)
- Gamification of Habit Forming in Distance Education (Finished)
- Affective Learning Recommendation Bot (Finished)
- A Social Bot Success Model (Finished)
- A Recommender System for Decentralized Question-Based Dialog (Finished)
- Utilize Mentoring Bots in Learning Management Systems (Finished)
- Web-based Cluster Deployment for a Large-Scale Distributed Infrastructure (Finished)
- Citation Recommendation Bot (Finished)
- Text Mining Techniques for Student Assessments (Finished)
- Chat Assessments with Social Bots (Finished)
- Versioning and Access Management in Web-Based Collaborative Model-Driven Web Engineering (Finished)
- Secure and User-friendly Authentication for a Decentralized Service Platform (Finished)
- A Multimodal Mentoring Cockpit for Tutor Support (Finished)
- Chat Interfaces for Social Bots in a Peer-to-Peer Environment (Finished)
- Integrating End Users Into Service Success Evaluation Processes (Finished)
- Transformation of Knowledge Graph Elements into Real-World Objects (Finished)
- Supporting Distributed Analytics Workflows with Monitoring and Transaction Bots (Finished)
- Community Information Systems – A Social Capital Perspective (Cancelled)
- Automated Feedback for Writing Literature Reviews (Cancelled)